بلاگ

جیوه در تلویزیون سونی

جیوه در تلویزیون سونی

کاربر جیوره در تلویزیون سونی

یکی از کاربردهای اصلی جیوه در گذشته استفاده از آن در تلویزیون های قدیمی سونی و در کابل های برق زمینی بود.
برند سونی یکی از قدیمی ترین برندهای تولید تلویزیون است و به دلیل قدمت یکی از برندهای استفاده کننده از جیوه در تولید تلویزیون است که امروزه از این فلز در ساخت تلویزیون استفاده نمی شود.
فلزات دیگر جایگزین این فلزات سمی شدند. جیوه فلزی است که رسانای خوبی برای گرما نیست، اما در رسانایی الکتریسیته به خوبی عمل می کند.
این محصول در انواع حشره کش ها، در باتری های دستگاه های مختلف (البته برای این کار از گاز جیوه استفاده می شود)، در تبلیغات مختلف، در نمونه های مختلف دندانپزشکی و … استفاده می شود.
جیوه اثرات منفی زیادی بر بدن انسان دارد و متاسفانه عموم مردم از اثرات منفی این ماده اطلاعی ندارند.
جیوه فلزی از طریق دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش و بافت های کوچک پوست وارد بدن می شود. ورود این فلز به بدن ما اثرات بسیار مضری بر دندان، لثه و به طور کلی دهان انسان دارد.
مطالعه بذر یونجه استوایی نشان داد که درصد زیادی از جیوه موجود در این دانه ها از طریق خاک منتقل می شود.
می توان به ضعف سیستم ایمنی، لرزش بدن، آلزایمر و از دست دادن حافظه، سردرد شدید و غیره اشاره کرد. به عنوان عارضه مسمومیت با جیوه.
بدون شک بدترین تاثیر جیوه بر بدن انسان نارسایی کلیه است.
اگر می خواهید از ورود جیوه به بدنتان جلوگیری کنید، مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، از انواع سبزیجات استفاده کنید، از ساردین و ماهی کیلکا استفاده کنید.
در صورت مسمومیت با جیوه چه باید کرد؟ برای کاهش سمیت بهتر است از سلنیوم و آنهایی که ویتامین E دارند استفاده کنید.
یکی از سمی ترین شکل های جیوه، متیل جیوه است. ورود این عنصر به بدن باعث اختلال یا از بین رفتن حواس 5 گانه می شود. در افراد مسن باعث آلزایمر می شود و در موارد حاد مسمومیت با این عنصر باعث مرگ می شود.
همچنین می توان گفت رنگ موهای بدون آمونیاک نیز حاوی درصدهایی از جیوه و سرب است که سیستم ایمنی بدن را از بین می برد یا باعث سرطان می شود.

جیوه در تلویزیون سونی

تلویزیون سونی جیوه دارد در سال های اخیر، تلویزیون های قدیمی سونی حاوی جیوه مشتریان زیادی پیدا کرده اند. جیوه انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. انواع جیوه چیست؟
از جیوه قرمز، جیوه یاسی، جیوه سرب و جیوه نقره تشکیل شده است.
جیوه قرمز: این ماده به شدت خورنده است و در صورت ترکیب با کربنات سدیم منفجر می شود. این نوع جیوه در ساخت بمب اتمی کاربرد فراوانی دارد.
جیوه خفاش: جیوه خفاش را می توان در غارهایی یافت که خفاش های زیادی در آن زندگی می کنند. امروزه در فضای مجازی به این نوع جیوه شفادهنده می گویند.
با توجه به این مشکل این محصول با قیمت های بسیار بالایی خرید و فروش می شود.
Plumb Mercury: همانطور که از نام آن پیداست، از این نوع جیوه در گذشته برای گنج یابی استفاده می شد. باب استوانه ای یک ابزار گنج یابی است.
جیوه جیوه: یکی از ویژگی های جیوه جیوه این است که اگرچه این فلز مایع است، اما خیس نمی شود.
این جیوه از طریق فوران های آتشفشانی از زمین خارج می شود. در دهه 1800 استفاده از این فلز رواج یافت و در موارد پزشکی از آن استفاده می شد تا جایی که دندانپزشکان از جیوه مخلوط با فلزات دیگر مانند مس و نقره برای پر کردن دندان استفاده می کردند. بیش از 50 درصد این ترکیب جیوه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =