بلاگ

مقایسه تلویزیون‌ های ال جی و سونی (جامع) | کدام یک بهتر است؟

تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی

به طور کلی برای خرید بهترین تلویزیون موجود در بازار، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. امروزه برندهای مختلفی در دنیا وجود دارند که تلویزیون‌های با کیفیتی تولید می‌کنند؛ ال جی، سونی، سامسونگ، دوو، اسنوا و … از برندهای برتر و محبوب تولیدکننده تلویزیون در جهان هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون های ال جی و سونی بپردازیم و به سوال « تلویزیون ال جی بهتره یا سونی» پاسخ دهیم.

همچنین اگر قبل از خرید تلویزیون های ال جی یا سونی سوالی داشته یا به مشاوره رایگان احتیاج داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی

طبیعی است که هر برندی استراتژی و سبک خاص خود را برای تولید تلویزیون و دیگر محصولات پیش بگیرد. در این شرایط برای تعیین برتر بودن یک محصول، باید به سلیقه مشتریان و مصرف‌کنندگان توجه داشته باشید.

 

تلویزیون ال جی بهتره یا سونی

 

طراحی کدام یک بهتر است؟

تلویزیون‌های ال جی و سونی از نظر ظاهری و طراحی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. هر دو برند محصولات شیک و زیبایی را تولید و روانه بازار می‌کنند. به طور کلی، تلویزیون‌های ال جی و سونی از نظر طراحی، با تلویزیون‌های سامسونگ در حال رقابت هستند. یکی از تفاوت‌های این دو تلویزیون، ضخامت بیشتر قسمت پشت تلویزیون‌های ال جی در مقایسه با تلویزیون‌های سونی است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مدل های برند ال جی، می توانید وارد صفحه قیمت تلویزیون ال جی شوید.

تکنولوژی ساخت تلویزیون های سونی بهتر است یا ال جی؟

اگر به چرخیدن در وب با تلویزیون علاقه دارید، تلویزیون های ال جی نسبت به سونی در سطح بهتری قرار دارند. به راحتی با کنترل جادویی مخصوص ال جی و استفاده از مرورگر وب آن، می‌توانید برای ساعت‌های طولانی در وب بچرخید و جستجو کنید.

از طرفی دیگر، تلویزیون‌های سونی از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرند که قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید را در تلویزیون سونی برایتان فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که محیط سیستم عامل اندروید تی‌وی سونی کاملا مشابه اندروید است و کار با آن به هیچ عنوان سخت نخواهد بود.

سیستم عامل تلویزیون ال جی هم سیستم عامل اختصاصی این برند، یعنی WebOs است. استفاده از WebOs کاملا آسان است و سازگاری کامل با کنترل جادویی دارد. این سیستم عامل در مقایسه با اندروید تی‌وی ظاهر جدیدتر و زیباتری دارد.

برای پاسخ به این سوال که «سیستم عامل تلویزیون ال جی بهتره یا سونی» باید به نیازهایتان توجه داشته باشید. اگر به استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در تلویزیون علاقه یا نیاز دارید، بهتر است تلویزیون‌های جدید سونی را خریداری کنید تا بتوانید از جدیدترین اپلیکیشن‌های اندرویدی هم استفاده نمایید؛ اما اگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی در تلویزیون ندارید و صرفا از آن برای گشت‌وگذار در وب استفاده می‌کنید، تلویزیون‌های ال جی گزینه مناسب‌تری هستند.

تلویزیون‌های سونی از حافظه داخلی برخوردار هستند که می‌توانید با استفاده از آن برنامه‌های دانلود شده را ذخیره کنید. تلویزیون‌های ال جی این قابلیت را ندارند و امکان دانلود برنامه و ذخیره آن در تلویزیون را نخواهید داشت.

 

مقایسه کامل تلویزیون های ال جی و سونی

 

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی بهتره یا سونی؟

از آن‌جایی که هم ال جی و هم سونی از بهترین برندهای تولیدکننده تلویزیون در جهان هستند، هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌خواهند با ارائه تلویزیون‌های بی‌کیفیت، گوی رقابت را به رقبا واگذار کنند. در این شرایط، هم ال جی و هم سونی تمام توان خود را برای ارائه تلویزیون‌های با کیفیت به کار می‌گیرند. کیفیت تصویر یکی از همین موارد است که می‌توانید سطح بالای هر دو تلویزیون را در این بخش مشاهده کنید. ال جی با استفاده از پنل IPS و فناوری‌هایی مانند نانوسل و دالبی ویژن، HDR و 4K کیفیت تصویر تلویزیون‌هایش را به سطح بالایی رسانده است.

در آن طرف مقایسه تلویزیون های ال جی و سونی هم برندی قرار دارد که هیچ‌گاه برای کیفیت تصاویر تلویزیون‌هایش کم‌کاری نکرده است. سونی هم مانند ال جی همواره با استفاده از فناوری‌های جدید و پیشگام، کیفیت تصاویر تلویزیون‌هایش را در بالاترین سطح حفظ کرده است. فناوری X-WIDE ANGLE یکی از همین فناوری‌های نوین است که به افزایش کیفیت تصاویر تلویزیون‌های سونی کمک می‌کند. امروزه بیشتر تلویزیون‌های ال جی و سونی با نمایشگر LED و OLED در بازار موجود هستند.

 

تلویزیون ال جی بهتر می تونه باشه یا سونی

 

در کیفیت صدا، ال جی یا سونی؟

در بخش کیفیت صدا هم ال جی همواره جزء برندهای برتر بوده است. در سال‌های اخیر، سونی هم برای افزایش کیفیت تلویزیون‌هایش و همچنین توانایی رقابت با برندهایی مانند ال جی و سامسونگ، به فکر ارتقاء محصولاتش در این بخش افتاده است. با توجه به این موارد، نمی‌توان ضعف خاصی را در بخش صدای تلویزیون های ال جی و سونی مشاهده کرد.

اگر تمایل به خرید، بررسی قیمت روز و مشاهده مشخصات کامل انواع مدل تلویزیون های برند سونی دارید، میتوانید به صفحه قیمت تلویزیون سونی مراجعه کنید.

تلویزیون سونی بهتره یا ال جی

 

قیمت تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی ؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه تلویزیون های ال جی و سونی مربوط به قیمت آن‌ها است. به طور کلی در سال‌های اخیر قیمت تلویزیون‌های سونی (البته با توجه به مدل و مقایسه آن با مدل‌های هم‌رده ال جی) نسبت به تلویزیون‌های ال جی بالاتر بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل بالاتر بودن قیمت تلویزیون‌های سونی، سیستم عامل آن است.

البته لازم به ذکر است که این تفاوت قیمت بین تلویزیون‌ های ال جی و سونی فقط در تلویزیون‌های LED است؛ در واقع این تفاوت قیمت مربوط به تلویزیون‌های OLED نیست و تلویزیون‌های OLED ال جی و سونی تفاوت قیمت چندانی ندارند.

از نظر هزینه، تلویزیون‌های ال جی مقرون به‌ صرفه‌تر هستند. اما نمی‌توان پشتیبانی سونی از سیستم عامل اندروید‌ تی‌وی و اپلیکیشن‌های اندروید را هم نادیده گرفت. اگر به دنبال تلویزیون با قیمت مناسب و امکانات قابل قبول هستید، ال جی گزینه مناسبی برایتان خواهد بود؛ اما اگر به سیستم عامل اندروید علاقه دارید و هزینه برایتان اولویت اصلی نیست، می‌توانید تلویزیون‌های سونی را خریداری کنید.

پیشنهاد می کنیم به صفحه قیمت تلویزیون سامسونگ هم سری بزنید.

در نهایت، مقایسه تلویزیون های ال جی و سونی از نظر ارزش خرید

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، برای پاسخ به سوال «تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی» باید به سلیقه و نیازهایتان توجه داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت که تلویزیون‌های سونی از نظر امکانات و تکنولوژی (به دلیل داشتن حافظه داخلی و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و امکان دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی) کمی بالاتر از تلویزیون‌های ال جی هستند. همین مسئله باعث شده است تا قیمت تلویزیون‌های سونی هم بیشتر از تلویزیون‌های ال جی باشد.

در صورتی که قیمت تلویزیون موردنظر برایتان اهمیتی نداشته باشد و بودجه محدودی نداشته باشید، تلویزیون‌های سونی گزینه مناسبی خواهند بود؛ تلویزیون‌های ال جی هم با توجه به قیمتشان، ارزش خرید بالایی دارند. تلویزیون‌های OLED ال جی و سونی لذت تماشای فیلم و انجام بازی را چند برابر می‌کنند.

همین حالا می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه به طور کامل شما را در زمینه انتخاب بین تلویزیون های ال جی و سونی راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =